...just my 2 cents on popular culture

...just my 2 cents on popular culture

vineri, 31 martie 2017

BUCOVINA – FLEX, ARAD, 18.03.2017 -Cronică de concert







Aflasem de concertul Bucovina ce urma se se desfășoare pe 18 martie în Clubul Flex din Arad, cam cu o lună înainte, dintr-un mail de la Titus Costantinescu (Lets Rock), în care eram anunțat de toate concertele lunii martie din țărișoară.Așa că mi-am zic că trebuie să fac pe dracu’n patru să nu ratez așa ceva.
După un drum de fix 112 km (adică 2 ore și jumate) cu cel mai mare operator privat din Românica în transportul de călători pe calea ferată (nu dăm nume, se știe el), până în minunatul oraș Arad (so-called Mica Vienă), în care noroc că am avut cu ce să-mi omor timpul (adică 2 numere din CPSF seria nouă și cardul telefonului plin cu seriale), ajung în jur de ora 20.00 la locația indicată. Un clubuleț cochet în centrul ”vechi” al Aradului, la subsolul Bancii Transilvania, unde nu mai călcasem de prin 2010 de la un concert Celelate Cuvinte.    
Afară puțină lume, (fumătorii ieșiseră la aer), îl văd pe Crivăț urcând voinicește scările, și iată că zăresc și celebrul microbus cu nr.IS 99 DET.Mi-am zis că totu’i ok, am ajuns unde trebuie.Înăuntru iar puțină lume, chiar la intrare un stand cu merch al celor de la Bucovina (tricouri, CD-uri, patch-uri, ș.a.m.d.) Bilete ioc.Intru, dau un tur , m-așez la prima masă care nu era rezervată și îmi iau o bere, care s-a făcut 4 până la final.Abia peste o oră, o oră și ceva, adică în jur de 9 jumate pm, apare un nene de la ”security”, care trece de la masă la masă care ne taxează cu 25 de leuți și ne cadorisește cu o brățăruță marca  Bucovina-Țara de Sus.Tot același nene ne mai spune că una dintre trupele din deschidere (Untold Faith) nu mai prestează, vocalul e răcit, iar Bucovina va începe în jur de 10.45-10.50 pm.
În deschidere trupa NOR din Oradea, nu mi-au făcut cine știe ce impresie așa că nu mă pronunț.Înainte de asta, pe fundal a rulat un melanj de thrash vechi și death (Metallica de pe Kill…,Slayer,Death, condimentat cu ceva Cathedral și Powervolf).Pe tema asta am și intrat în discuție cu un grup de tinerei de la masa mea (moșul de mine…),fani Death (formația) și thrash vechi, cu care am fraternizat până la final.
După ce s-au produs cei de la NOR, încep să curgă pe fundal sonorități dragi subsemnatului, adică nimeni altul decât taica Vintersorg.Pe fondul acesta intră trupeții de la Bucovina.La început, probabil nefiind familiarizat cu acustica clubului, mi s-a părut că sună cam înfundat toată lucrarea, dar, probabil și datorită faptului că cunoșteam absolute toate piesele sau nenea de la mixer o fi început să dreagă busuiocul, n-am mai avut nimic de comentat, și am dus-o până la final într-un headbanging atroce, de n-a mai văzut grumazul meu de o grămadă de vreme.

Setlist:Cărări în suflet (Nestrămutat), Straja (Duh), Duh(Duh), Zi după zi, noapte de noapte (Sub stele), Râul vremii (Sub stele), Șoim în văzduh (Sub stele), Sub piatra doamnei (Sub stele), Luna peste vârfuri (Ceasul Aducerii Aminte/ Sub stele), Ultima iarnă (Nestrămutat).

Bis:Mestecăniș (Duh), Dă-mi mâna Toamnă (Nestrămutat), Așteaptă-mă Dincolo de Moarte, Spune tu, Vânt (Sub stele).

Despre prestația trupeților ce-i de zis, se vede că sunt de o gramadă de vreme împreună, cu o activitate live destul de bogată, sună foarte închegat. Nu degeaba sunt cea mai în vogă trupa românească a momentului.
Publicul, per total, în jur de 200 de persoane, pot să zic c-a fost o atmosferă chiar intimă, m-am simțit ca acasă.În jur de 12,20 ,deci cam după oră și jumătate, băieții s-au retras că aveau de mers și prin alte părti (am înțeles că urmau să participe la un fest în Slovacia a doua zi).Retragerea s-a făcut tot pe fundal Vintersorg.
Cam asta a fost cronica mea  la conzertul Bucovina din 18 martie anul de grație 2017.Ordinea  pieselor din setlistul s-ar putea să  nu fie chiar ordinea în care le-am pus eu, dacă aveți comentarii, le aștept.S-ar putea să se tragă de la prea mult headbanging, de la prea mult strigat/cântat (am cam rămas fără voce a doua zi) sau de la bere.
Apropos, printre minusurile eventului pot pune prețul berii, 4 beri au costat cât biletul de intrare în sine.Da’ vorbim de condiții de club, și asta este.

Mai târziu am aflat că Untold Faith descinde din Psycho Symphony ( prin doi dintre membrii de bază ai ultimilor) și-mi pare tare rău că n-au putut să presteze în acea seară.

2 comentarii:

  1. Asta cu 4 beri... in Bucuresti cred ca plateai 5 bilete din ele :))

    Altfel, ma speriasem ca n-au bagat Mestecanis, pana sa-ti citesc bisul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Când s-au retras inițial și nu cântaseră încă Mestecăniș era clar că urmează și bis...

    RăspundețiȘtergere