...just my 2 cents on popular culture

...just my 2 cents on popular culture

marți, 27 februarie 2018

RETROSPECTIVĂ ȘI TOPURI PERSONALE 2017 -2- LIVE & LIFE





Am rămas dator cu volumul 2 la retrospectivele pe 2017 , așa că, soldat disciplinat, revin acum cu completarea:

2.LIVE
Primul eveniment  la care am reușit să ajung a fost cântarea celor de la Bucovina din 18 martie la clubul Flex din Arad, despre care a dat raportul aici.
A urmat Artmania și în mod normal trebuia să ajug și la DBE 2017 (care era, culmea, la 70 de km de mine) dar, spre rusinea mea, n-am mai reusit. În schimb a ajuns Biro.Așa că, să fie Artmania 2017.

La prima ediție cu intrare pe bilet, adică pe bani, după 2 ani cu experimentul free acces, și pe deasupra fără subvenții de la autoritațile locale, deci prima editie care a trebuit finanțată doar din surse prorii sau sponsorizari, multă lume îsi dădea cu părerea că cei de la Artmania își vor rupe gătul, c-o sa fie pe pierdere, c-o să fie ultima ediție ș.a.m.d.Iată că n-a fost așa, ba din contră deja știm sigur că va fi și ediția 2018 (cu Steven Wilson, Rome și Leprous). Ok, n-a fost cea mai bună ediție ever, dar  nici proastă nu putem spune c-a fost. Să detaliez:

DAY 1 (Vineri 28.07.2017)
Programul inițial arăta așa :
19.00 – 19.40 COMA (RO)
20.00 – 21.00 RIVERSIDE (POL)
21.20 – 22.30 LACUNA COIL (IT)
22.50 – 00.00 DEVIN TOWNSED PROJECT (CAN)

La  COMA n-am reușit s-ajung, însă pe restul i-am bifat.
RIVERSIDE – polonezii îmi săriseră în ureche cel mai bine după ultimul album de studio,  ”Love, Fear and The Time Machine ”, din 2015. Unul dintre concertele despre care pot spune că  imi pare rău c-a fost pe lumină. După mine puteau foarte bine să fie în deschidere la Devin și nu înainte de Lacuna Coil.

LACUNA COIL  -un show parca mai bun decât cel de acum câțiva ani de la Artmania. În rest, pe partea de muzică nu retractez nimic din ce zisesem atunci.

DEVIN TOWNSED PROJECT –pentru mine cel mai așteptat concert din tot festivalul editia 2017. Făcusem cunoștință cu el pe vremuri , pe când era vocalist la nenea Steve Vai, pe Sex&Religion.Activitatea ulterioara, industrializată pe alocuri, nu a prezentat interes pt. subsemnatul până când am ascultat mai mult la bâză Ziltoid, album  ce m-a lovit în moalele capului, de nu mi—am revenit nici acum.Ce pot să spun de prestația de la Sibiu?Păcat.Păcat că n-a ținut mai mult, păcat că n-a avut bis. Păcat că n-o să-l revedem poate prea curând prin Românica.Păcat c-a trebuit să revin cu picioarele pe pământ după ce s-a terminat.N-o să vin cu date tehnice, setlisturi, cum a fost sunetul , bulshituri de critic.Doar cu o amintire plăcută și-un balon de oxigen în vremurile astea afurisite.


DAY 2 (Sâmbătă 29.07.2017)
Program :
19.00 – 19.30 WALKWAYS (IL)
19.55 – 20.45 BEYOND THE BLACK (DE)
21.15 – 22.15 YOU ME AT SIX (UK)
22.45 – 00.00 TARJA (FIN)

Ca și la Coma ieri, n-am ajuns la WALKWAYS.
BEYOND THE BLACK –chiar dacă n-am prins decât căteva piese, ce-am auzit nu m-a dezamăgit.Melajul deja clasic de doom-death melodic cu voce feminină (supranumit gothic metal) le pică bine nemților. Sigur că la dstanță de 20 de ani de vremurile când subgenul ăsta făcea furori prin metalime nu poți să vii să spui că tu ai inventat mersul  pe jos în domeniu dar e de notat dacă prestezi cinstit și păstrezi măsura.

YOU ME AT SIX – defel my cup of tea, am folosit ocazia pentru a da o raită pe la standul de tricouri al celor de la Niche, de unde m-am ales cu un tricou cu Candlemass și apoi am degustat spacialitățile mexicano-texane de la Duma's Van (recomand cu multă căldură pe cerul gurii chimichanga de vițel cu muuult sos picant).

TARJA – Mi-a lăsat o  impresia mult mai bună față de concertul de acum ceva ani tot de la Artmania (2011).Se pare că a început să ne treacă nostalgia după vremurile Nightwish, să nu mai trăim din amintiri.Concertul anterior mi se păruse un amalgam fără nici o directie, ce-i drept bine interpretat, din amintiri Nightwish și faze operatice.Nu stiu cine-i compune, dar parcă, parcă, se vede o directie mai clară în ce prestează, și are instrumentiști buni, chiar dacă nu-l mai are pe Mike Terrana.

Și dacă tot vorbeam de potoale cică ediția din 2017 a avut tematica ”ARTmania ART of Food” Citez din prezentarea oficială  Participanții pasionați de gastronomie vor putea testa o ofertă culinară bogată în zona specială din festival, denumită „ART of Food”. Astfel, cei sosiți în Piața Mare din Sibiu se vor putea bucura de un spațiu dedicat preparatelor culinare și băuturilor, disponibile pentru toate gusturile și vârstele. Aproximativ 14 expozanți se vor întrece pentru a răsfăța publicul cu unele dintre cele mai savuroase preparate culinare, de la sortimente de inspirație italienească, mexicană sau texană, la noodles, paste, burgeri sau deserturi. Printre cei responsabili cu încântarea culinară a publicului se numără: Meat Busters, Cimbru (condusă de Chef Nicu Crăciun), Eat Street Cluj, Two Chefs Food Truck, Noodle pack, Thai Scoops, Duma's Van, Eat it - Fresh Pasta Truck, Das Grillmobil by Batranu Sas, Maia Ice Cream sau Delicii pe roți. Cu toate că mâncăul din mine ar fi experimentat mai mult, n-am trecut decât pe la Duma's Van și Meat Busters.Deh,trebuia să încapă și berea.
Și dacă tot am ajuns la partea de food&drink, de anul ăsta, în locul clasicelor deja jetoane, a fost introdus un sistem de carduri Festipay, utilizabile însă doar pt. food&drink.Chiar dacă numismatul din mine regretă jetoanele, sistemul ăsta cu cardul mi s-a părut mai fiabil, încarci pe el cât vrei și nu mai trebuie să umbli cu punguța.


Zisesem mai sus de programul oficial. După acesta, citez din nou Dacă porți o brățară ARTMANIA, sigur citești mult și vezi filme bune! Iar dacă o faci, suntem aproape siguri că SF-ul, thrillerul de artă și fantasy-ul sunt printre genurile tale preferate. Ai o brățară ARTmania? Vino în perioada festivalului la Librăria Habitus, în Piața Mică din Sibiu, și poți să-ți iei orice carte SF sau fantasy cu reducere de 10%. Dacă ajungi la Habitus după amiaza, vei vedea gratuit și două dintre cele mai bune filme de artă făcute vreodată. Transilvania Film aduce, în ediție specială în cadrul celei de-a 12-a ediții a Festivalului ARTmania (28-29 iulie), filmele Belgica și Goodnight Mommy. Proiecțiile sunt programate, în fiecare zi de festival, începând de la ora 15:00.Cinefil înrăit și amator de SF pe deasupra, îmi iau consoarta la braț și ne înființăm la pomenita librărie.Întrebând noi de proiecțiile sus-amintite, duduile care  erau acolo ne-au spus că ele nu știau nici de unele, nu le-a anuntat nimeni nimic.Urma doar o conferință d e presă Tarja, dacă se va ține și asta, că în ziua anterioară se anulase conferinta celor de la Lacuna Coil pe motiv de vocalistă răcită.
În afara festivalului, recomand cu căldură o vizita la Loja Chitarelor (Casa Albastră, în curtea interioară).

3. LIFE

CĂRŢI & FILME
Dacă am început anul citind Doru Ionescu & Moni Bordeianu - Nebunul cu ochii închiși, am continuat citind la foc automat CPSF ( Colecția de Povestiri Științifico-fantastice Anticipația), seria nouă, restul de 19 numere restante, din totalul de 33.Condimentat pe ici pe colo cu ceva Eliade, Almodovar, Vlad Stoiculescu și Enis Batur.

La capitolul filme, m-am realfabetizat into Star Trek, terminând seria Enterprise și  primele două sezoane din ST Original Series (ST-OS) iar în 2018 urmând ST Discovery (zilele trecute am terminat și cu ultima serie din ST-OS).Din păcate, majoritatea au fost vizionate pe telefon, lucru care se pare c-a contribuit puțin și la mărirea dioptriilor.Apropo de dioptrii și de sănătate în general, până la 40 de ani te simți ”zeu”, n-ai nici o treabă cu fizicul, după aceea încep să ”cadă„ din ele. La 40 și câteva luni m-am trezit c-am nevoie de ochelari, la 41 au inceput să scârțâie încheieturile și să crească tensiunea, aștept 42.

Mai mult în joacă, m-am pus și-am făcut un calcul, raportat  la totalul veniturilor personale , cam cât am alocat la capitolul cultură& enterteinment ( era să zic cât la sută din PIB) și mi-a ieșit un 15% dus pe CD-uri, cărți, bilete la concerte, celelalte colecții (cartofilie și numismatică).


SUMMA

2017 s-a dovedit a fi un an bun, dacă nu chiar foarte bun, atât în plan profesional cât și personal,piticul crește și în curând  o să începem să-l luăm cu noi prin peregrinări (la concerte musai cu protecție).
Aştept un 2018 mai putin zbuciumat si cu mai mult timp liber.Dream on…


2 comentarii:

  1. Buuun, deci ai ajuns si anul asta la ArtMania? Eu am fost prin 2012 si 2014... si m-am nimerit si la editia gratuia din 2016, aia cu Katatonia :)

    Legat de Lacuna Coil, i-am vazut in Bucuresti: show fain, dar nu m-a mai miscat nicio piesa. Nici macar Unspoken.

    Pe Townsend il regret cel mai sincer din tot line-upul ala.

    Altfel, ce-mi spui tu e un semn bun: ArtMania se asociaza cu mancarea, cu literatura de calitate si cu ceea ce insemna festivalul asta la inceput... adica cu mai multe forme de arta, nu doar cu vreo cateva trupe europene. Iar ideea cardurilor e luata tot de pe la nemti, dar abia astept sa o vad si prin alte locuri!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum mă consider un bon viveur (sau bon vivant,depinde pe cine întrebi)normal că nu poate să-mi displacă alăturarea muzică/mâncare/licori/arte

    RăspundețiȘtergere